Niin se joulukin meni sujuvasti ja rauhaisasti ohitse. Meidät pyydettiin miehensiskon luokse eikä siitä oikein voinut kieltäytyä - miehensiskon tyttö oli toiveen esittänyt, että olisi mahdollisimman paljon väkeä - kesällä edesmenneen isän muistoja varmaan häivyttääkseen....Yllättävän hyvin se vierailu sitten menikin, tietysti kävimme haudalla ja siellä herkisteltiin, joulukirkossa olimme vain mummo, miehensisko, poikani Juho ja minä - muut läksivät valmistelemaan joulusaunaa ja ruokia. Olin ihan onnellinen, kun Juho sanoi lähtevänsä kirkkoon - ensin hieman arvuutteli ja arpoi lähtemistään, minä annoin vapaan päätöksen ja sitten totesikin, että kun ei ollut koulukirkossakaan (oli kipeä silloin) - niin joskos kuitenkin tulisi.

Perinteisin tavoin juhlimme joulua. Minä annoin miehensiskolle kirjan, jossa ihania runoja tähän(kin) aiheeseen sopien sekä hopeisen enkelin ketjuineen - sanoin, että kun lapsilla on nyt vain sinut, suojelkoon tämä enkeli sinua!
Lahjoja tuli yöasuja kaksi kappalein - ja mummokauteen siirryin, kun nämä jalkineisiin laitettavat liukastumisenestäjät sain,hih :) ja muuta pientä. Minä olin ostanut miehelleni pari hoitoa Luontaishoitola Tähtisateesta - kerron sitten enemmän siitä, kunhan menee kokeilemaan miltä ne tuntuvat...ja pojalle pelejä ja huovan - hän kun tykkää kääriytyä telkkaria katsoessa tai aamulla muuten johonkin, niin nyt on vähän paksumpi peite :) - mieleisiä taisivat kaikki lahjat olla ....